S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Teofania

Chcete okoreniť Vaše zvestovanie?
Prekvapte Vašich poslucháčov
Kadidlom a myrhou!

Dve percentá z dane na Pravda.sk

Úvod » Novinky » Bible a moderní kritika

Bible a moderní kritika

skladom

naša cena bez DPH: 11,28 € (282,05 CZK)

naša cena s DPH(10 %): 12,41 € (310,25 CZK)

Dostupnosť: Na sklade u dodávateľa. Expedujeme obvykle do 3-5 dní.
Počet strán,formát,väzba: 347, viazaná
Autor: Tomáš Petráček
Rok vydania: 2013
Strážny pes:
Strážny pes

Příspěvek k probíhající diskusi nad novým výkladem Bible.
Katolický kněz, historik a teolog se snaží nalézt odpovědi na vznikající otázky při otevření problému progresivní katolické exegeze.
V roce 1904 vydal jezuitský generál Luis Martin varování před novou herezí při výkladu Bible, kterou nazývá „historická metoda“. Tento postoj záhy potvrdily nejvyšší církevní autority. O téměř devadesát let později Papežská biblická komise vydává dokument, ve kterém se konstatuje, že historickokritická metoda musí být považována za samotný základ veškeré vědecké exegeze v církvi. Jak došlo k tak radikální změně názoru během devadesáti let? Jaké byly peripetie zápasu o vědecký a kritický výklad Bible v katolické církvi? To jsou některé z otázek, na které se tato práce pokouší formulovat odpověď. Významným přínosem je integrování české katolické exegeze, která v té době měla přinejmenším čtyři vynikající představitele světové úrovně, do příběhu progresivní katolické exegeze té doby. Téma dějin zápasu katolické biblické vědy o přijetí náročných vědeckých kritérií umožňuje otevřít celou řadu dalších otázek: vztah církve a moderní doby, svobody teologické a exegetické práce, způsob výkonu učitelského úřadu církve, vznik a výklad církevních dokumentů, otázku cenzury a autocenzury v církvi, ohrožení vlastní osobní víry vědeckým bádáním či otázku následků ignorování a popírání reálně existujících problémů.
PhDr. Tomáš Petráček Ph.D. et Th.D. (* 1972) je český katolický kněz, historik a teolog. Je autorem řady studií a článků z oblasti sociálních dějin raného středověku a moderních církevních dějin, publikoval stručný životopis francouzského biblisty M.-J. Lagrange OP, Marie-Joseph Lagrange: Bible a historická metoda (Praha 2005) a práci o exegetovi českého původu Vincentu Zapletalovi OP Výklad Bible v době (anti-) modernistické krize. Život a dílo Vincenta Zapletala OP (Praha 2006). Působí v Hradci Králové jako kaplan akademické obce, přednáší církevní, kulturní a sociální dějiny na KTF UK v Praze a na PdF UHK v Hradci Králové.

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

OTYwYTFj